Assaig de l'obra íntegra de Tio Vania de Chejov per part d'un grup d'actors que estan a punt d'estrenar-la oficialment en un teatre de la ciutat de Nova York.
Rodada de forma continuista i sense massa escarafalls, es tracta d'una cinta que conté relativament poc interès cinematogràfic, és teatre rodat (cosa que abans es feia amb molta freqüència), on el primordial són les interpretacions.
Barreja moments reals (dins la ficció) i moment ficticis ( en l'assaig mateix) i el que més sobresurt és la interpretació dels personatges, tots ells molt correctes. Però el film cau en l'avorriment en moments puntuals i, a diferencia de Bogdanovich i la seva Noises Off, on l'espai escènic deixava transpirar als actors, el film de Malle té la rèmora del fet que aquest mateix l'espai encotilla massa al públic i torna tota l'escena massa asfixiant.
Tot el que succeïx és bàsicament allò que relata Chejov en el text teatral. Sempre he cregut que es tracta d'un homenatge de Malle a un autor al que admirava molt. Això es pot veure perfectament en les interpretacions de cadascun dels personatges i per les relacions que aquestes mateixes interpretacions aconsegueixen, totes elles molt vives i a flor de pell.
Obra mestra? En absolut. Malle té, com a mínim 4 films immensament superiors a aquest.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada