Cercar en aquest blog

dimecres, 8 de juliol del 2015

Mad Max: Beyond Thunderdome (1985)


Amb aquesta tercera entrega de Mad Max, Miller va perdre completament el nord i el sentit de les dues anteriors cintes.

Erròniament va creure que afegint-t’hi nous escenaris i nous personatges, podria refrescar la saga i donar-li un nou curs a la mateixa. Evidentment, es va equivocar.

En primer lloc, co-dirigeix la cinta, la qual cosa ja feia pressuposar que les idees originals de Miller quedarien, com a mínim, equiparables amb les del seu ajudant George Ogilvie, i efectivament, això es el que va succeir. Al llarg de la cinta s’albiren les tonalitats crues de Miller, però desgraciadament, també les parts on Ogilvie hi ha fotre mà…

La pel·lícula arrenca força bé, però es transforma en un ens comercial, previsible i mancat d’aquell d’estil Millerià característic de les dues primeres entregues. Si bé l’atmosfera inicial esta aconseguida (de les tres cintes es la que més simptomàticament sembla un western futurista), no es menys cert que el desenllaç estripa aquest inici prometedor envers una mena de desenllaç més proper a J.M. Barrie.

La utilització de la canalla es la que acaba refredant completament la pel·lícula. La transforma en una cinta Spielbergriana, però amb la manca de visió infantil que aquest dota a les seves cintes. Es a dir, els nens son merament un recurs literari ( en aquesta cas, cinematogràfic) per aconseguir un objectiu. Però no son l’objectiu en sí.

El missatge del film es interesant: La supervivència dels nens fa que la raça humana encara tingui possibilitats de perdurar. Resulta inconcebible “l’esterilitat” històrica d’aquests. Un error greu de guió es pretendre fer passar la quitxalla com a essers aïllats d’un entorn hostil.

El problema es que si no els haguessin aïllat, la cinta hagués estat cruíssima, ja que no haguessin pogut sobreviure en aquest entorn mencionat amb anterioritat . La cinta hagués estat massa dura per representar la mort dels joves. I el que es pretenia amb aquesta Mad Max: ThunderDome era ser políticament correcte, molt més que en les dues anteriors entregues.

Així doncs, ens trobem davant d’una cinta fluixa, avorrida y sense cap mena d’encant. La inclusió de la cantant Tina Turner ja denotava la manca de sensibilitat artística amb la qual es va trobar Miller

La utilització dels nens es supèrflua i la interpretació de Mel Gibson per sota de les dues anteriors entregues. Per si fora poc, la música, magistralment composta per Brian Mai en les cintes anteriors deixa pas a una banda sonora pop sense cap mena d’encant.


Absolutament prescindible des de tots els punts de vista possibles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

English French Spain