
Meravellosa
segona part d’una cinta de culte, que quan es va estrenar va passar sense pena
ni gloria.
Amb aquesta
segona entrega de les aventures de Max,
Miller visualitza el que serà,
finalment, la seva obra més catàrtica, la que, anys després, serà la guia
espiritual de les noves aventures del cowboy post-apocalíptic.
Si amb la primera
entrega Miller aconseguia copsar la violència
grupal d’un seguit de personatges marginats per la societat, amb aquesta segona
cinta el que mostra es la perillositat de l’individualisme. La cinta ens
ensenya que la millor manera d’afrontar un repte (aquest cas, de salvar la vida) es estar
units. La unió fa la força.
Miller, aprofita, també, per donar veu al perill que correm davant la innata
dependència del petroli i dels seus derivats. Aquesta necessitat es la que
dibuixa Miller: un món salvatge e
inhumà davant allò que teníem amb excés i que ara ja manca.
I es que la
posada en escena de la cinta es absolutament retro però amb una visió futurista clarament visionaria. Alguns
dels personatges semblen extrets directament d’un circ de gladiadors, altres
d’una pel·lícula de ciència ficció, hi ha un Totum rebolutum en la cinta que, lluny de desmanegar la pel·lícula,
gràcies al guió, el que resulta es un cabdell que, a mida que passa el metratge
es desfila i dibuixa una tela post-apocalíptica de dimensions estratosfèriques.
La cinta
incorpora tot el que una cinta de gènere ha de tenir, no hi ha rés a la improvisació,
les escenes d’acció son absolutament realistes, la realització d’aquestes
escenes entren dins del que podríem anomenar, escenes realitzables, es a dir,
no hi han jocs de càmera que utilitzen als actors com marionetes per actuar de
manera fantasiosa o, per dir-ho d’alguna manera, incorpòria.
El nihilisme que
desprèn el personatge de Max queda
completament entès al saber el passat d’aquest, la manca d’empatia envers a la
resta d’habitants de la petrolífera s’entén a mida que s’entén el dolor que pateix
el protagonista. Resulta interesant veure el canvi d’opinió que té Max una vegada fracassa en l’intent de
fugir per si mateix. Entén que, ja sigui per mala sort o per un cop del destí,
no pot permetre que ningú més perdi la vida per culpa d’ell.
En aquests sentit,
ens trobem davant d’un personatge, un heroi, amb clares necessitats de
restablir el seu jo personal amb el seu passat, amb uns fantasmes que mai més
es podrà treure del seu cap. Max
necessita redimir-se per poder seguir el seu camí.
Al llarg de la pel·lícula
veiem, com hem dit abans, la necessitat que tenen tots els personatges de tenir
una certa ajuda per tirar endavant.
Miller fa evolucionar els personatges: A la primera pel·lícula els infon caràcters
anàrquics i solitaris, en aquesta segona, els agrupa, els fa col·laborar…. Tot
i això, el final es pràcticament igual al de la primera cinta: La soledat es
inherent a Max.
En definitiva,
una pel·lícula d’acció total, plena de moment àlgids, amb unes característiques
tècniques, una adreça estilística i una originalitat que gairebé vint anys
desprès, encara serà absolutament vàlides.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada