Cercar en aquest blog

dimecres, 19 de desembre del 2012

Murder, my sweet (1944)


 
Edward Dmytryk sempre va ser un director molt personal, i amb Murder, my sweet ho va demostrar de forma molt convincent. Per començar, tenim una història de Raymond Chandler, el que és sinònim de que la complexitat de la trama esta garantida, i ens trobem amb un director que li agradava ser diferent als altres, per tant tenim un combinat explosiu.
La historia és complexa, en la que es barregen moltes històries i personatges, deixant de banda a l’espectador, ja que es moltes ocasions no se’ns permet re-ordenar les idees i entendre que succeeix en la pantalla, per altra banda, Powell resulta ser un Sam Spade massa vulnerable, a diferencia de Bogart, Powell no té el respecte dels coprotagonistes, això fa que el film tingui excessius daltabaixos.
Malgrat això, la pel·lícula on més sobresurt és precisament quan no recorre al tòpics del film noir, és a dir, quan deixa de banda tot allò que moltes altres pel·lícules la superen. És en l’apartat surrealista on el film guanya punts, hi ho fa gràcies a l'explosibilitat de les imatges que recrea Dmytryk, mostrant un panorama oníric. Posteriorment Hitchcock ho portaria a l’extrem amb la seva Spellbound.
A la pel·lícula li manca fluïdesa narrativa, crec que s’encotilla massa en la novel·la i això la perjudica, les imatges son excessivament fosques, sense aconseguir neguit en cap moment.
En resum, ens trobem davant d’una interessant pel·lícula de cinema negre però amb molts defectes que la llastren.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

English French Spain