Quant un director, mitjanament reconegut, decideix fer una pel·lícula
tant intimista con Madrid 1987, s’ha de valorar en la seva justa mesura. No és senzill
captivar a l’espectador durant més de 90 minuts únicament amb plans americans,
primers plans i un guió. Trueba ho aconsegueix.

Pel que fa a Maria Valverde, té un 30% aproximadament del
diàleg, i tot i així se'n surt prou bé; si bé és cert que mentre es troba mig
nua, costa seguir-la amb la veu ja que el sentit de la vista es el que preval.
Pel que fa a l’anàlisi tècnica, entenc les dificultats que
suposa rodar en un espai tan reduït, la planificació ha d'estar molt acurada,
i, si bé és cert que els moviments de càmera són escassos (els plans fixes
predominen), no és menys cert que la famosa tècnica de moure les parets
(recordem La soga, de Hitchcock) s’ha de realitzar amb una certa habilitat
perquè no quedi tot fet un nyap.
La pel·lícula descriu un moment de la història d'Espanya que
està molt ben reflectida, així mateix, el personatge de Jose Sacristán està
molt ben construït, si bé és cert que obsessionat pel sexe en un principi, al
llarg de la pel·lícula ens n'adonem que aquesta obsessió no és res més que una
via d'escapament envers a la seva vida quotidiana, monòtona. És un trencament
del dia a dia, i el vol trencar amb un cos jove, però que alhora, malgrat la
seva joventut, també busca un benefici propi. És, doncs, una cinta on tothom
utilitza a tothom de la millor manera que li interessa.
Film molt recomanable, intimista i senzill, sobretot amb el
cinema que ens trobem últimament. Com acostuma a passar en aquest país, pel·lícules
com Madrid 1987 passaran desapercebudes per al gran públic, i només es podran
visionar a cinemes com el Renoir o Florida Blanca. En cinema també estem a la
cua d'Europa, per desgràcia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada