
George Miller copsa, de nou, l’ambient que va aconseguir crear
l’any 1981 amb la segona part de la magnifica Mad Max. El cert es que la segona part de la cinta protagonitzada
per Mel Gibson ratlla, també a gran alçada. Aquesta última, Mad Max 2: The road warrior, es
diferencia de la primera, principalment, en la utilització del futur post-apocalíptic,
i, també, en la creació d’uns personatges singulars, radicals y plens de tocs
pseudo-westernians.
Aquest fet
resulta inequívoc per poder parlar d’aquesta nova cinta de Miller, Mad Max: Fury Road.
Ja que tant l’estil com la utilització dels recursos cinematogràfics veuen,
sense cap mena de dubta, d’aquella Mad
Max 2. De fet, hi han tantes semblances entre l’una i l’altra que, sens
d0ubte, sembla que aquesta nova entrega del que fora guerrer de l’asfalt sigui
la continuació de la cinta de 1981.
No obstant això,
hi ha un reestiling evident en la nova pel·lícula del director Australià: S’ha
actualitzat. Aquesta actualització no nomes passa per parlar de certs temes que
estan latents en l’actualitat ( la crisi mundial, la necessitat irreductible
que tenim del petroli, un feminisme que ha estat ocult durant bona part de
segle, latent, però ocult i que ara, a principis de segle XXI comença a treure
el cap, la por a un desastre nuclear, l’esclavitud en certes part d’aquest mon…),
Miller, com diem, s’ha actualitzat
en les seves dots de director de cinema, i els recursos que per a ell abans
eren necessaris, ara ja no ho son: es desfà de les el·lipsis en les escenes d’acció,
les mostra tal cual ragen i, sobretot, li rellisca sobre manera que li puguin
recordar que la cinta que ha dirigit ja l’havia rodat amb anterioritat.
Pel que la a la pel·lícula
en si, doncs es acció total. La cinta no descansa en ningun moment, no es dona
cap mena de respir, en certs moments dona la sensació, això si, que estes
davant la pantalla veient als artistes del Circ
du Soleil, hi han cabrioles, guitarristes tocant els seus riff a mida que
volen les bales pel seu voltant, essers grotescs y un so a uns volums elevadíssims.
La cinta es
disfrutable perquè no dona descans al espectador. Però els temes que podrien
resultar reflexius pesen per davant de nosaltres a la mateixa velocitat que els
cotxes y els vehicles propulsats per un petroli que, tot i l’escassetat, mai s’acaba.
S’ha de remarcar,
també, la manca de complicitat que transmet l’actor que interpreta de Max (Tom Hardy), queda molt lluny de la proximitat que transmetia la
interpretació de Gibson. Per altra
banda, la millor en tot el repartiment es Charlize
Theron, que tot i la seva bona actuació, té una pàtina massa evident de
manca de feminitat.
L’enorme
desplegament d’efectes especials ha restat importància al treball dels actors
dins la cinta, ja que es tornen completament secundaris, treballen únicament
pel bé dels efectes especials, dels jocs de cabrioles que es realitzen
constantment en la cinta.

En definitiva, la
pel·lícula vol transmetre moltes coses, com ara la consecució, al final d’una justícia
per als mes dèbils envers als poderosos, i si bé ho aconsegueix en part, tot
queda desdibuixat per una enorme i catàrtica cinta de violència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada