Cercar en aquest blog

dilluns, 24 d’agost del 2015

As Above, So Below (2014)

 



Deixant clar que la pel·lícula va destinada a un sector concret de la societat cinematogràfica, he de dir que la cinta, en el seu conjunt no em desgrat.

Té molts errors, errors en el guió i en la planificació. Es veu de forma massa evident la forma d'evitar certs recursos per, per exemple, que el feix de llum de les llanternes no rebot directament a la càmera. No obstant això, la pel·lícula conté una sèrie d'ingredients que faran les delícies dels seguidors de les pel·lícules de terror estivals.

La utilització de la càmera subjectiva s'està posant de moda últimament, sempre ha estat un recurs d'evident introducció de l'espectador a la trama, però, en pel·lícules d'acció o, com és el cas, de terror, es pot arribar a caure en la temptació de moure en gran manera la càmera i, en comptes de fer partícip l'espectador de la pel·lícula el que fa és provocar-li una migranya de consideració. En el cas que ens ocupa hi ha una mica de tot, les escenes d'acció no es poden seguir més que amb el so, ja que planificar una escena de moviments tan ràpids sense un punt de suport per a la càmera resulta gairebé impossible. El que provoca que el director, de forma molt intel·ligent, introdueixi en el muntatge punts de referència per a l'espectador. No obstant això, això funciona les primeres tres vegades, en les altres, un sap en tot moment cap a on enfoqués la càmera i que és el que se'ns presentés davant seu.

No obstant això, l'argument és prou atractiu com per mantenir-a l'expectativa, les localitzacions (reals) aconsegueixen captar l'atenció de l'espectador, fins i tot el missatge que ens arriba a la cinta pot ser interessant. La tensió és el millor de la cinta, contemporitzada a l'inici i desbocada al final. El desenllaç, sens dubte, és el menys atraient de la pel·lícula, ens retrotrau a un videojoc en primera persona, que cadascú triï el que millor li convingui.

He parlat de les localitzacions, aquestes no estan buscades a l'atzar, el argumenti i la història les necessitaven, i també el director en voler fer una al·legoria dels anells de l'infern de Dante. Resulta curiós, el paral·lelisme entre la literatura de l'italià i la ficció que segueix la cinta de John Erick Dowdle. Pel que fa a Dante, poc cal afegir: El pecador ha de redimir el seu pecat, i depenent d'aquest, se li assigna una localització o una altra a l'infern. A la cinta de Dowle, cada personatge es troba amb els seus fantasmes, el desenllaç de la seva destinació aquesta a costa de les seves decisions.

Es tracta d'una pel·lícula lleugera, sense cap introspecció moral. Simplement un divertiment temporal que aconsegueix, en certs moments, angoixar l'espectador àvid de fortes sensacions.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

English French Spain