
La nova pel·lícula sobre l'enorme llangardaix radioactiva decep. Es tracta
d'una obra plana, que té com a elements més destacats dels aspectes tècnics.
Resulta indubtable pensar que l'objectiu primordial tant del director com
(sobretot) del productor era arribar al major nombre d'espectadors possible, i,
a es pertinent, arribar als espectadors més joves, principals consumidors de
pel·lícules com la que ens ocupa.
El que a un li ve a la ment, en començar a visionar una pel·lícula com Godzilla és la necessitat de la
realització d'un altre remake. Aquesta necessitat obeeix, opino, a l'apressant
falta d'ingressos que tenen les productores per culpa de la propagació
d'internet, fet que suposa una pèrdua immensa de beneficis per a les
productores. Intel·ligentment decideixen crear pel·lícules espectaculars
perquè, l'espectador, pugui gaudir-les al cent per cent únicament en una sala
de cinema, amb tots els avenços tècnics que aquestes tenen.
Com a objectiu mercantilista és una visió no només Respectable, si no també
comprensible, ara bé, la pel·lícula, com a obra d'art (no en va el cinema està
considerat el setè art), suposa un gresol de dubtes.
Com ja hem comentat anteriorment, els llums a la cinta són els efectes
especials i, sobretot, la intel·ligència per part del director de mostrar, amb
comptagotes i a través de el·lipsis al monstre. Em sembla un encert aquesta
habilitat, ja que crea un suspens (tot el que pot crear un monstre de tan grans
dimensions), que ajuda a digerir la cinta. D'altra banda, els efectes especials
són el que fan que l'obra tingui interès, així com un so simplement
espectacular.
Parlem de les ombres. Aquestes ens arriben, principalment de la
descoordinació del director de càsting amb el director. És simplement
lamentable. Els actors són completament artificials, no destaca cap d'ells.
Simplement no te'ls creus. Són meres titelles per a un guió que, sense ser res
de l'altre món, té moments que podrien ser dramàticament interessants però que passen
per alt gràcies al lamentable elenc d'actors.
Gareth
Edwards està més pendent de com fer les coses que del fet de fer-les, realitza un
producte amb tal quantitat d'ingredients que aquests acaben quedant
desfigurats. Ens parla del terror nuclear, l'amor… una interminable successió
de temàtiques que
L’espectador es troba, a mitjan del film, completament perdut.
Molt soroll per no rés.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada